|
Tak for det fine fremmøde til vores sæsonstart søndag d.27. marts. Det var en stor fornøjelse at sende 33 ryttere, fordelt på 3 hold, ud på landevejen i dejligt forårsvejr. Ja faktisk var vi 34. Kirsten Brusgaard gik i et tidligt udbrud allerede kl.9J. Bagefter var der tid til hygge og snak omkring grillen ved klubhuset. Vi håber fremmødet forsætter lige så fint resten af året.
|
|
På landevejen skal vi alle gøre os umage med at vise klubbens farver sammen med god stil. Det er også vigtigt at vi alle sammen følger klubbens køreregler der står beskrevet på hjemmesiden under fanen: ”Hold og træning” – ”Repetition af køreregler”. Uheld kan undgås hvis alle kommunikerer gennem feltet når der er fare på færde og ”Lynlåsen” skal virke når der er brug for den. Se DGI´s bud på GO´STIL nederst i nyhedsbrevet.
Lørdag d.16. maj og resten af uge 16 er 12-14 ryttere afsted på Mallorca deriblandt flere holdledere. Derfor skal de der møder til træning være indstillet på at have en planlagt tur parat i baglommen. Det samme vil gøre sig gældende i uge 19, hvor en gruppe tager på træningstur til Calpe. I øvrigt holder vi klubaften i klubhuset d.4/4 kl.19. hvor temaet er Ture på Mallorca og Calpe.
I påsken er der mulighed for 5 køredage, 14-18 april. Der er traditionelt en del familiefrokoster og ferier i disse dage. Derfor har vi bestemt at man kan møde alle dage, eller bare én, kl.9 ved klubhuset og dem der møder laver selv ture og deler selv passende grupper. Håber I er indstillet på at få det til at fungere.
|
|
Langtur på LSD (Long Slow Distance).
Nedenstående er også opslået på IMCC´s Face Book side.
På holdledermødet foreslog Claus Sørensen at køre længere ture som i distance vil være over 140 km. Hvis det skal blive til noget, kræver det minimum 4 deltagere pr tur.
Claus foreslår mulige datoer:
3/4, 9 – 17/4, ingen datoer i maj, 26/6, 17/7.
Det er de muligheder Claus har, forudsat vejret holder på dagen og min. 4 deltagere. Skriv til Claus hvis du er interesseret.
Tour de France-2. etape med IMCC.
Én uge før touren kører vi etape 2. Bortset fra turen over Storebælt følger vi ruten. Det bliver med overnatning på Reersø kro.
Program:
Lørdag den 25. juni kl 8 cykler vi fra klubhuset. Vi kører til etapestart i Roskilde. Herfra følger vi ruten via Holbæk og videre til Veddinge bakker, hvor klubben giver frokost med øl/vand. På det tidspunkt har vi kørt 90 km. Herefter mangler vi ca. 80 km, før vi ankommer til Reersø kro.
Der er i skrevne stund bestilt 10 dobbeltværelser. Dette kan ændres alt efter interesse.
Der er bestilt bord på kroen til a la carte middag for egen regning.
Søndag efter morgenmad cykler vi hjemad ad korteste rute. Ca. 90 km.
Prisen for dette er 470,- kr. pr.pers. I delt dobbeltværelse, inkl. morgenmad. Enkeltværelse koster 825,-kr.
Hertil komme aftensmad efter eget ønske (klassisk Dansk kro mad)
Der vil blive arrangeret transport af bagage.
Tanken er at det er en social tur, hvor vi følges ad. Dog kan man efter ønske vælge at køre i forvejen. Nogen har luftet at de kun kører med første dag, men det er også ok.
Tilmelding til Tour de France-2.etape ca.1.maj.
Sæt kryds i kalenderen:
- Klubaften mandag d.4/4 kl.19. Tema: ture på Mallorca og Calpe.
- Påske: mulighed for 5 køredage. Kl.9 fra klubhuset.
- Grill efter træning: søn.1/5.
- Skjoldnæsholmløb/Bornfondo: søn.22/5.
- Tur til Hallandsåsen: søn.12/6.
- Tour de France-2. etape lør/søn d 25-26/6 med overnatning på Reersø kro.
Venlig hilsen Bestyrelse
|
|
|
|
Vis GO’ STIL på landevejen
Forholdet mellem cykelmotionister og bilister er vigtigt, og her er vejvrede er et stort problem. Men det bør ikke være billister mod cyklister. Hvis du sidder i bilen i dag, kan det være dig på cyklen i morgen – og omvendt.
Med GO’ STIL-kampagnen vil DGI Cykling gerne bidrage til at forbedre forholdet mellem cykelmotionister og billister, og de arbejder side om side med cykelklubber for at forbedre stemningen på landevejen.
I den forbindelse har DGI udviklet motionscyklistens ”10 gode råd” til GO’ STIL på landevejen.
De 10 gode råd:
1. Overhold færdselsreglerne
Vis ansvar, og følg færdselsreglerne. De er lavet for at beskytte dig og andre i trafikken.
… det er GO’ STIL at følge færdselsreglerne på vejen, og når du deltager i motionsløb. Husk, at du ikke er en professionel cykelrytter, der kan fylde det hele.
2. Vis overskud
Kør som en gentleman. Også selvom der er andre, der kører råddent.
… det er GO’ STIL at give plads og vise overskud i trafikken – især hvis andre har glemt reglerne eller den gode opførsel.
3. Vis anerkendelse
Kast pæne håndtegn, og vink venligt, når andre viser hensyn.
… det er GO’ STIL at vise andre, at du værdsætter, at de tager hensyn til dig. Du vil sikkert også gerne værdsættes for at vise GO’ STIL.
4. Brug cykelstierne
Cykl på cykelstien, hvis der er én.
… det er GO’ STIL at bruge de cykelstier, der er lavet til dig. Lad billisterne få vejbanen.
5. Husk dit affald
Smid altid dit affald i en skraldespand, eller tag det med hjem.
… det er GO’ STIL ikke at svine veje og naturen til. Det, der kan være i baglommen på turen ud, kan også være der på vej hjem.
6. Brug ALTID cykelhjelm
Spænd din cykelhjelm. Altid. Hver gang.
… det er GO’ STIL for både børn og voksne at bruge cykelhjelm. Der sker uheld hver dag, så det er komplet tåbeligt at køre uden.
7. Fyld så lidt som muligt
Overskrid aldrig vejmidten, kør én og én på smalle veje, og træk ind til siden, når der skal stoppes op.
… det er GO’ STIL ikke at fylde unødvendigt – der er også andre, der skal forbi. Husk, at det kan fylde meget, hvis en flok cyklister for eksempel kører på vifte.
8. Giv tegn, og vær forudsigelig
Brug hænderne, og skift aldrig pludselig retning. Forvent ikke, at andre kan gætte, hvad du vil.
… det er GO’ STIL bruge tegn og for eksempel række hånden ud, når du drejer. Andre kan kun tage hensyn, når de kan se, hvad du vil.
9. Brug ringeklokken
Advar når du overhaler – især hvis du kører stærkt.
… det er GO’ STIL ikke at give andre et chok, når du kommer ræsende forbi. Har du ingen ringklokke, så brug et verbalt ”ding ding”.
10. Vær opmærksom
Hold øje med trafikken og forholdene. Undgå musik i ørene, og tænk over, om andre kan se dig.
… det er GO’ STIL være opmærksom og ikke høre høj musik, så du ikke overser noget. Det er også GO’ STIL at bære refleksvest, hvis det for eksempel er mørkt, så andre ikke overser dig.
Vejvrede er et problem
Baggrunden for kampagnen GO’ STIL er en undersøgelse, der viser, at:
- 67 procent af respondenterne oplever, at antallet af konflikter i trafikken mellem bilister og motionscyklister er stigende
- 52 procent af motionscyklisterne har oplevet vejvrede i trafikken – heraf kom over 90 procent fra bilister
- 40 procent af bilisterne har oplevet vejvrede i trafikken
- Både bilister og motionscyklister mener, at der ikke vises nok hensyn i trafikken
- Hver tredje motionscyklist føler sig utryg i trafikken
Bag spørgeskemaundersøgelsen stod FDM og DCU i samarbejde med Rådet for Sikker Trafik, Cyklistforbundet, DGI og Dansk Triatlon Forbund.
Copyright (C) *|CURRENT_YEAR|* *|LIST:COMPANY|*. All rights reserved.
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|**|LIST:DESCRIPTION|**|END:IF|*
Our mailing address is:
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|**|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|**|END:IF|*
Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe
|
|
|
|